ووشوکاران _ مدرسه ووشو

ووشوکاران _ مدرسه ووشو

با برگزاری وبینارها و کلاس های مجازی، همچنین تهیه و تولید کلیپ های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد این سایت چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 373
  • بازدید دیروز : 507
  • بازدید کل : 66128

چکیده ای از سبک باجی چوان


Bajiquan (Eight Extremes Boxing)

 

 

باجی چوان (بوکس هشت افراطی) یک هنر رزمی از شمال چین است که به دلیل انتشار ناگهانی قدرت مشهور است. اغلب از آن به عنوان "سبک محافظ" یاد می شود زیرا در طول قرن گذشته بسیاری از حاکمان چین، از پویی، آخرین امپراتور سلسله چینگ، از کارشناسان باجی چوان به عنوان محافظ شخصی خود استفاده می کردند. این سبک آرامش را با قدرت سخت ترکیب می کند، هم مهارت های ضربه زدن و هم توانایی پذیرش ضربه را آموزش می دهد. این مجموعه جامع روش‌ها و روال‌های تمرین باجی‌چوان را که در خانواده مسلمان وو - معروف‌ترین قبیله باجی‌چوان در چین حفظ شده‌اند، معرفی می‌کند.

این سبک نه تنها بخاطر بوکس معروف است بلکه سلاح های کامل دارد ،شامل : شمشیر دائو، شمشیر جی ین، چوب ( گوئن )، نیزه ( چیانگ )، پودائو، یوئن و غیره میباشد. همچنین دارای فرمهای زیاد دست و تمرینات دو نفره با سلاح که منحصر بفرد می باشد. سبک باجی چوان جزء 10 نوع بوکس پیشرفته ملی ووشو که توسط انجمن ووشو کشور چین برگزیده شده و جزء سبک های اصلی و اجباری که در دانشکده ووشو پکن در کشور چین تدریس داده می شود.

این سبک 14 نسل پیش توسط فردی بنام ووژینگ ( Wuzheng ) از اقلیت مسلمان چین از شهر مینگون خلق شد. سبک باجی چوان از 8 قسمت حمله میکند : سر ، شانه ،بازوها ، ساعد ، دستها ، ران ها ، زانوها و پاها استفاده می شود.

فنون این سبک از 10 حیوان ( اژدها ،ببر ،خرس ، گوزن ، میمون ، سیمرغ ، جوجه ، ماهیخوار ، شتر ، مار ) گرفته شده است.ویژگی منحصر به فرد سبک باجی چوان نیروی قوی و قدرتی ، تغییر سریع و حمله ناگهانی سرعت همانند برق ، حملات کوتاه و ضربات سریع میباشد.

وو لیانژی از شهرستان کانگژو، نسل هفتم هنر خانواده و پرچمدار کنونی این سبک، به شیوه ای آسان، حرکات، روش ها و کاربردهای عملی سبک را با جزئیات توضیح می دهد:

سبک باجی چوان

سبک باجی چوان در چندین کشور جهان گسترش یافته است.

در سال 2010 میلادی ، استاد حمید دلاوری مربی فدراسیون کشور ایران با مشقت و سختی توانستند دوره های آن را در مرکز بین المللی باجی چوان ووشو در شهر مینگون کشور چین به پایان رساند و اولین بنیانگذار این سبک زیبا در کشور ایران و غرب آسیا شود.

  انتشار : ۱ دی ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 33

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

به مدرسه بزرگ هنرهای رزمی خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما