ووشوکاران _ مدرسه ووشو

ووشوکاران _ مدرسه ووشو

با برگزاری وبینارها و کلاس های مجازی، همچنین تهیه و تولید کلیپ های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد این سایت چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 379
  • بازدید دیروز : 507
  • بازدید کل : 66134

شائولین ووشو


همین امروز فایل های آموزشی را دنبال کنید!

وب سایت ووشوکاران راهنمای دوره آموزشی آنلاین، آموزش از راه دور ووشو شائولین کونگ فو شامل فرم های مسابقاتی سنتی ،فرم های استاندارد در تمام رده های سنی ،چی کونگ، انواع سلاح سرد، حرکات دفاع شخصی و...

 

هدف مدرسه ووشو با برگزاری وبینارها و کلاسهای مجازی، همچنین تهیه و تولید فایل های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

 

هم اکنون اقدام کنید و بروز باشید!

 

ووشو (چینی ساده شده: 武术؛ چینی سنتی: 武術) اصطلاح ووشو به معنای "هنرهای رزمی" چینی است (武 "Wu" = نظامی یا رزمی، 术 "Shu" = هنر). در دوران معاصر، ووشو از طریق فدراسیون بین المللی ووشو (IWUF) که هر دو سال یکبار مسابقات جهانی ووشو را برگزار می کند، به یک ورزش بین المللی تبدیل شده است. اولین دوره مسابقات جهانی در سال 1991 در پکن برگزار شد.

 

مسابقات ووشو از دو رشته تشکیل شده است: تالو (套路؛ فرم ها) و ساندا (散打؛ اسپارینگ).

 

تالو شامل الگوها و مانورهای هنر رزمی است که برای آن رقبا بر اساس قوانین خاصی مورد قضاوت و امتیاز قرار می گیرند.

ساندا یک روش مبارزه و ورزش مدرن است که تمام جنبه های رزمی ووشو را دارد. مسابقات ساندا اغلب در کنار مسابقات تالو یا فرم برگزار می شود.

 

نمونه دوره آنلاین

به عنوان یک تمرین کننده مدرن ووشو یا کونگ فو شائولین سنتی، حرکات کششی بخشی منظم از رژیم بدنی است. به منظور تشویق انعطاف پذیری، انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین مهم است. کشش پاشنه یکی از مهم ترین تمریناتی است که عضلات همسترینگ را هدف قرار می دهد. وقتی این کشش به طور منظم تمرین شود، باعث ایجاد کشش در عضلات پا می شود.

در بسیاری از شرایط، حرکات کششی با یک شریک ممکن است به بهبود انعطاف‌پذیری کمک کند. سه کشش اصلی پا وجود دارد: کشش جلو، پهلو و پشت. برای کشش از جلو، در مقابل دیوار بایستید و با کمک مربی خود به آرامی پای شما را به سمت پیشانی بلند کند. در طول کشش پهلو، بایستید و شانه خود را به دیوار نزدیک کنید و از مربی ( استاد ) بخواهید پای شما را به سمت گوش شما بلند کند. کشش پشت هنگام استفاده از میز یا صندلی مناسب تر است. به یک پلت فرم محکم تکیه دهید و به آرامی مربی شما، پای شما را تا جایی که ممکن است به عقب می برد.

 

ضربات کششی تقریباً در تمام باشگاه‌های ووشو انجام می شود. این ضربات باعث شل شدن مفاصل، افزایش انعطاف پذیری و بهبود هماهنگی بین پاها و بدن می شود. گرم کردن با ضربات کششی برای اطمینان از پیشرفت فعال در طول تمرین هنرهای رزمی بسیار مهم است.

ضربه کششی جلو تمرینی است که باید به طور منظم انجام شود. هنگام انجام این ضربه، هنرجویان باید وضعیت مناسبی را بدون خم کردن کمر حفظ کنند. بازوها باید مستقیماً در دو طرف بدن نگه داشته شوند و دست ها به سمت بالا باشند. بدون خم کردن زانو به بالای سر ضربه بزنید. اگر به درستی تمرین شود، پیشرفت باید پس از سه یا چهار هفته آشکار شود.

 

ضربه کششی کناری شبیه ضربه جلو است. تنها تفاوت ظاهری زاویه بدن است. به جای رو به جلو، بالاتنه شما باید هنگام لگد زدن به طرفین زاویه دار باشد. همانطور که پا را برای لگد بالا می آورید، بازوها به سمت داخل جمع می شوند تا فضا و اهرمی فراهم شود. قبل از اینکه ساق پا دراز شود، هر ضربه باید با یک گام کناری همراه باشد.

 

ضربه کشش خارجی در یک طرف بدن شروع می شود و به طرف مقابل می رسد. هدف از این ضربه، بهبود انعطاف پذیری در باسن ها با ایجاد محافل بزرگ است. به منظور انجام این ضربه به درستی، بازوها و پشت باید به عنوان مستقیما برگزار شود. هر ضربه کشش باید سریع و انعطاف پذیر باشد.

 

ضربه کششی داخلی با ضربه کششی بیرونی یکسان است. چهار ضربه کششی پایه برای ایجاد ضربات و موضع گیری های موثر بسیار مهم هستند. این ضربات باید به طور منظم انجام شود تا از آسیب دیدگی ناشی از انعطاف پذیری ضعیف لگن و پا جلوگیری شود. برای به دست آوردن بینش بهتر و مشاهده نحوه اجرای ضربات کششی در عمل، لطفاً به فایل آموزشی حرکات مقدماتی ووشو مراجعه نمایید.

 

 

اولین فرم دست باز مورد نیاز در برنامه درسی ووشو شائولین کونگ فو، وو بو چوان (五步拳) است که به معنای واقعی کلمه "فرم پنج ایستاده" است. این یک فرم مقدماتی معروف است که تقریباً در تمام مدارس ووشو و شائولین کونگ فو در سراسر جهان تدریس می شود. هدف Wu Bu Quan نشان دادن هر 5 موضع در یک فرم کوچک و عملی است که به خاطر سپردن آن ساده و یادگیری آن آسان است.

 

 

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 35

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

به مدرسه بزرگ هنرهای رزمی خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما