ووشوکاران _ مدرسه ووشو

ووشوکاران _ مدرسه ووشو

با برگزاری وبینارها و کلاس های مجازی، همچنین تهیه و تولید کلیپ های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد این سایت چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 74
  • بازدید دیروز : 134
  • بازدید کل : 68013

چی گونگ – دیدگاه طب سنتی چینی


Qigong – A Traditional Chinese Medicine Perspective

چی گونگ – دیدگاه طب سنتی چینی

در زمان های قدیم چیگونگ دائو یین تو نا نامیده می شد. دائو یین به عنوان هدایت جریان Qi و Tu Na - تنفس تعریف می شود. در لغت به معنای تمرین تنفس است. ترجمه تحت اللفظی حروف چینی برای Qi هوا یا نفس است. این انرژی است که در بدن در گردش است. یک متن معروف چینی، کلاسیک دشواری ها می گوید: "چی ریشه انسان است". این انرژی خلاق و سازنده مرتبط با زندگی و همه فرآیندهایی است که موجودات زنده را مشخص می کند.

 

کاراکتر چینی برای گونگ به معنای انرژی و زمان، کار یا خود انضباطی است. گونگ اصطلاحی است که برای هر مطالعه یا آموزشی که نیاز به انرژی و زمان زیادی، کار یا خود انضباطی دارد استفاده می شود. بنابراین چیگونگ آموزش یا مطالعه ای است که با چی سروکار دارد، که برای تسلط بر آن زمان طولانی و تلاش زیادی می طلبد. این روشی برای ایجاد Qi است. مهم ترین عامل در تمرین تمرین چیگونگ پشتکار است و کلید تسلط بر ذهن شماست. هدف چیگونگ ساختن چی درونی بدن و گردش منظم و قوی آن برای سالم بودن است. متن پزشکی چینی قدیمی، قانون پزشکی امپراتور هوانگ، می‌گوید: «وقتی فردی کاملاً از آرزوها یا جاه‌طلبی رها شود، واقعاً انرژی حیاتی واقعی را دریافت خواهد کرد. وقتی کسی ذهن خود را در درون خود متمرکز می کند، چگونه بیماری می تواند به او حمله کند؟

 

چیگونگ با ایجاد آرامش در بدن و ذخیره انرژی به آن کمک می کند تا شادابی را بازیابی کند.این شرایط مساعد برای بهبود سلامت فرد ایجاد می کند.یکی از مزایای چیگونگ توانایی متعادل کردن جریان خون مویرگی است که در نتیجه فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون پایین می آورد.طبق تحقیقات فعلی انجام شده در چین، چیگونگ توانایی معکوس کردن رشد و تکثیر سلول های سرطانی را دارد.همچنین روند پیری را کند می کند، به کنترل وزن کمک می کند، جریان کبد کند را معکوس می کند، تخمدان ها را در زنان یائسه بازسازی می کند (که با افزایش سطح استرادیول و تستوسترون مشخص می شود)، یین و یانگ را متعادل می کند، سطح استروژن را در مردان کاهش می دهد و این سطوح را افزایش می دهد.

 

در زنان بدن انسان به عنوان یک میدان بیوالکتریکی بزرگ در نظر گرفته می شود که انرژی را ساطع می کند.تحقیقات علمی ثابت کرده است که چیگونگ شامل نوعی جریان جسمی شبیه به جریان مولکولی هوا است - اما متفاوت است، از این نظر که ذرات دارای بار مثبت و منفی هستند، پرتوهای مادون قرمز، امواج مغناطیسی، امواج مایکروویو و امواج مادون صوت.

 

طبق طب سنتی چینی (TCM)، این به این صورت تفسیر می‌شود که چی پس از تمرینات چیگونگ از بدن فرد در گردش و ساطع می‌شود. این چی قابلیت تنظیم مجدد ذرات ماده زنده در نقطه طب سوزنی لائو گونگ (واقع در کف دست)، بهبود گردش خون و رفع انسداد رگ های خونی، تغییر ساختار مولکولی آب، ساختار ژنتیکی DNA و RNA و همچنین تغییر ساختار سلول های سرطانی، که ویژگی نئوپلاستیک آنها را کاهش می دهد. در طول تمرین چیگونگ، چی به ناحیه دان تیان، درست زیر ناف هدایت می شود.

 

این چی یوان چی نام دارد و در کلیه ها ذخیره می شود. نقش اصلی این چی گرم کردن و ارتقای عملکردهای فیزیولوژیکی زانگ فو (ارگان‌های داخلی)، جینگ لو (مریدین‌ها) و بافت‌های بدن است. تمرکز ذهنی چی در ناحیه دان تیان همچنین باعث تحریک در سیستم عصبی پایین شکم می شود و عملکرد ترشحی اندام ها را ارتقا می دهد. تنفس طولانی و عمیق، دیافراگم و عضلات شکم را تقویت می کند، در نتیجه گردش خون پورتال را افزایش می دهد و گردش خون سیستمیک و ریوی را بهبود می بخشد. این باعث افزایش سطح انرژی، تقویت قلب و بهبود متابولیسم می شود.

 

چی یکی از مواد اساسی است که بدن انسان را تشکیل می دهد. سایرین Xue (خون)، جینگ (جوهر حیاتی) و مایعات بدن هستند. زانگ فو (ارگان های داخلی)، جینگ لو (مریدین ها) و بافت های بدن به این چهار ماده برای تغذیه و انرژی مورد نیاز خود برای انجام عملکردهای فیزیولوژیکی طبیعی خود متکی هستند. تمرین چیگونگ تولید کافی آنها را در بدن تحریک می کند و همچنین جریان آزاد و بدون مانع آنها را تشویق می کند. هنگامی که چی و سایر مواد در بدن ساخته می شوند، به طور خودکار در مسیر جینگ لو (مریدین ها) حرکت می کنند تا به هر قسمت از بدن از جمله اندام های بیمار برسند. این به رفع انسداد کانال ها و بازسازی اندام های بیمار بدن کمک می کند.

 

تمرین روزانه چی گونگ همچنین به ما کمک می کند تا احساسات خود را متعادل و هماهنگ کنیم تا جایی که بتوانیم در زندگی روزمره خود آرام، متمرکز و متمرکز بمانیم.

طبق اصول طب سنتی چینی:

 

عصبانیت شدید باعث می‌شود که Qi به سمت بالا حرکت کند و بر Qi کبد تأثیر بگذارد

نگرانی بیش از حد جریان آن را کاهش می دهد و باعث رکود می شود - Qi طحال را مختل می کند

شادی بیش از حد گردش Qi را کند می کند – قلبQi را پراکنده می کند

غم و اندوه بیش از حد Qi را از بین می برد - Qi ریه را ضعیف می کند

ترس و ترس بیش از حد Qi را پایین می آورد - بر Qi کلیه تأثیر می گذارد

 

در نتیجه، این پاسخ‌های احساسی بیش از حد که حرکت Qi را مختل می‌کند، به نوبه خود می‌تواند تغییرات پاتولوژیک را در عملکرد اندام‌های داخلی که این احساسات به طور مستقیم با آن‌ها مرتبط هستند، ایجاد کند.قانون طب داخلی امپراطور زرد می گوید: «وقتی ذهن ساکت و خالی باشد، چی واقعی در دستور شما خواهد بود.اگر فردی عقل سالم داشته باشد، خطر بیماری او به امنیت تبدیل می شود.

 

تئوری جینگ لو (مریدین ها) نیز با هر شاخه از TCM - طب سوزنی، داروهای گیاهی، رژیم درمانی، ورزش درمانی و توئینا (ماساژ) مرتبط است. برخی معتقدند تأثیر چیگونگ بر نصف النهارها مهمترین ویژگی است. چیگونگ توانایی تنظیم تعادل فیزیولوژیکی را با هماهنگ کردن رابطه بین سطح بدن و زانگ فو (ارگان های داخلی) دارد. ژانگ ژونگ جینگ، پزشک مشهور سلسله مینگ، اظهار داشت که "چی منشأ و پایه دنیای بسیار متغیر است، زندگی انسان همیشه به چی بستگی دارد". چی که با تمرین چیگونگ آشکار می شود، چی حیاتی است که نیروی قدرت زندگی انسان است. در نقطه طب سوزنی مینگ من (دروازه زندگی) در نقطه میانی کمر قرار دارد. انرژی یانگ کل بدن را تقویت می کند و سطح انرژی و سرزندگی فرد را افزایش می دهد. مقدار Qi حیاتی تولید شده در مردان مینگ با تمرین صحیح و صحیح چیگونگ افزایش می یابد.

 

چیگونگ همچنین می تواند به عنوان مکملی برای سایر جنبه های طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال، اگر طب سوزنی یا درمان گیاهی به نظر می رسد که نتایج درمانی بسیار آهسته ای ایجاد می کند، افزودن ورزش چیگونگ می تواند به طور قابل توجهی به بهبودی و رفاه شخصی کمک کند. چیگونگ یک روش موثر است، اما تمرین آن به تنهایی کافی نیست زیرا تعادل مناسب بین کار، استراحت و تنظیم رژیم غذایی، در چارچوب پزشکی چینی، پایه قوی تری را برای حفظ سلامت فرد فراهم می کند.

 

بدنسازی و تمرینات بدنی مدرن (ایروبیک، تمرینات دایره ای و غیره) در حال حاضر بیشتر بر عضلات بدن متمرکز است تا ذهن، وضعیت روانی، روحی و روانی.از سوی دیگر، چیگونگ شامل همه این جنبه‌ها می‌شود و در توسعه آنها، توانایی بدن برای مقاومت در برابر سختی‌های محیط طبیعی را افزایش می‌دهد.سبک زندگی امروزی فعالیت مداوم و اغلب دیوانه کننده را تشویق می کند.ما به شدت درگیر کار بیش از حد، ورزش بیش از حد، زیاده روی در مصرف الکل و سیگار و حتی شب های بسیار زیاد هستیم.این منجر به مصرف انرژی یانگ ما می شود که در نهایت انرژی یین ما را نیز می سوزاند.نتیجه این امر ممکن است مشکلات عضلانی، مفصلی، استخوانی، قلبی یا کلیوی باشد.نکته کلیدی دستیابی به تعادل بین پرورش خود (یین) و کار روزانه (یانگ) است.ما باید در هماهنگی با ریتم ها و نیازهای بدن خود زندگی کنیم.چیگونگ به ما کمک می کند تا نوسان ریتمیک آونگ یین یانگ را دوباره برقرار کنیم.

 

چیگونگ را هر کسی می‌تواند بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا وضعیت سلامتی یاد بگیرد. عمق واقعی آن با مدت طولانی‌تری که فرد تمرین کرده است آشکارتر می‌شود. اهمیت چیگونگ برای زندگی فرد فقط به مقدار زمانی که برای تسلط بر این هنر زیبا صرف می کند محدود می شود.

 

من معتقدم که چیگونگ زندگی را به همان شیوه ای می پذیرد که ضرب المثل مورد علاقه من تائوئیست جوهر زندگی را در بر می گیرد: "مثل کوه آرام باش و مانند رودخانه روان باش.

  انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 76

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

به مدرسه بزرگ هنرهای رزمی خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما