ووشوکاران _ مدرسه ووشو

ووشوکاران _ مدرسه ووشو

با برگزاری وبینارها و کلاس های مجازی، همچنین تهیه و تولید کلیپ های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد این سایت چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 134
  • بازدید کل : 68008

چی گونگ چیست؟


What is Qigong?

 

چیگونگ چیست؟

 

در زمان های قدیم چیگونگ دائو یین تو نا نامیده می شد. دائو یین به عنوان هدایت جریان Qi و Tu Na - تنفس تعریف می شود. در لغت به معنای تمرین تنفس است.

 

Qi هوا یا نفس است.این انرژی است که در بدن در گردش است.گونگ به معنای انرژی و زمان، کار یا خود انضباطی است.گونگ اصطلاحی است که برای هر مطالعه یا آموزشی که نیاز به انرژی و زمان زیادی، کار یا خود انضباطی دارد استفاده می شود.بنابراین چیگونگ آموزش یا مطالعه ای است که با چی سروکار دارد، که برای تسلط بر آن زمان طولانی و تلاش زیادی می طلبد.این روشی است برای ایجاد Qi. ترجمه تحت اللفظی حروف چینی

 

ترجمه تحت اللفظی کاراکتر چینی Qi هوا یا نفس است.این انرژی است که در بدن در گردش است.گونگ به معنای انرژی و زمان، کار یا خود انضباطی است.گونگ اصطلاحی است که برای هر مطالعه یا آموزشی که نیاز به انرژی و زمان زیادی، کار یا خود انضباطی دارد استفاده می شود.بنابراین چیگونگ آموزش یا مطالعه ای است که با چی سروکار دارد، که برای تسلط بر آن زمان طولانی و تلاش زیادی می طلبد.این روشی برای ایجاد Qi است.

 

جامعه غربی تنها در حال حاضر قدردانی از فضایل تای چی، چیگونگ و دائو یین است.محققان در سراسر جهان در حال ارائه یک درک علمی از طب سنتی چینی و سیستم های بهداشتی چینی هستند.

 

تقویت و ساخت چی (Qi) بدن برای قرن ها مفهومی بوده است که جویندگان سلامت در چین را به خود مشغول کرده است.در طب سنتی چینی، جریان انرژی Qi در امتداد کانال ها یا نصف النهارها در بدن به عنوان محوری برای سلامتی و رفاه یک فرد در نظر گرفته می شود، و این بیماری به محدودیت یا مسدود شدن جریان Qi در بدن نسبت داده می شود.این مفهوم پایه و اساس طب سوزنی و چیگونگ را فراهم می کند.اینکه بتوانید جریان Qi را در بدن خود بسازید و هدایت کنید، سلامت شما را افزایش می دهد و احتمال بیماری را کاهش می دهد.هزاران سال است که مردم چین هنر ساختن چی را توسعه داده، اصلاح کرده و با موفقیت تمرین کرده اند.

 

چیگونگ جزء جدایی ناپذیر سیستم های سلامت چینی است که حرکت فیزیکی یکپارچه، پرورش ذهنی و تنفس منظم را ترکیب می کند.این فعالیت برای هدایت و القای جریان آزاد انرژی Qi در سراسر بدن طراحی شده است، و هماهنگی یین و یانگ را حفظ می کند، که سلامتی و احساس بهتری را بهبود می بخشد.

چیگونگ نشاط را افزایش می دهد، تاثیرات مثبتی بر بهبود شرایط پزشکی دارد و از این طریق باعث بهبود و افزایش کیفیت زندگی می شود.

 

تائوئیست‌ها هنر زندگی را مطابق با بازی چرخه‌ای انرژی‌های طبیعی جشن می‌گرفتند و آن را پرورش می‌دادند و رویکردی آسان، طنزآمیز و در عین حال عقل سلیم به زندگی روزمره داشتند.در این روحیه، آنها سیستم‌های چیگونگ اصلاح‌شده حرکت مراقبه را برای القای هماهنگی با طبیعت، تولید انرژی، و در بالاترین سطوح، برای دستیابی به روشنایی معنوی ایجاد کردند.

 

چیگونگ به دو دسته اصلی تقسیم می شود: آرام و پویا.

اما تمرین تائوئیستی معمولاً چیگونگ آرام با یک جزء پویا است - بی حرکت در سطح، در عین حال چی را در داخل حرکت می دهد.چی‌گونگ پویا همچنین آرامش را پرورش می‌دهد و یاد می‌گیرد که با قدرت از یک هسته ساکن حرکت کند.تمرین‌کنندگان ماهر یاد می‌گیرند که از طیف کامل فعالیت‌های درونی و بیرونی آگاه باشند و آن‌ها را با هم ترکیب کنند، به همان اندازه با آرامش یا پویایی راحت باشند، و همیشه بذر یکی را در خاک دیگری پرورش می‌دهند.

 

این تمرینات پس از یادگیری می توانند باعث افزایش کارایی و هماهنگی عضلانی، بهبود تنفس و جریان خون، انعطاف پذیری بیشتر، سطح بالاتر تعادل و هماهنگی داخلی و بهبود سیستم ایمنی بدن شوند.

چیگونگ در حال حاضر در زمینه های بهداشتی و پزشکی چین به عنوان "مروارید درخشان در طب سنتی چینی" در نظر گرفته می شود.این به میلیون ها نفر با مشکلات سلامتی شدید و طولانی مدت کمک کرده است تا سلامت خود را بهبود بخشند.بیش از 40 کشور دائو یین چی گونگ را پذیرفته اند و بیش از 4 میلیون نفر در حال حاضر این هنر را تمرین می کنند.

 

QIGONG FORMS :

_ فرم های چی کونگ عبارتند از :

Ba Duan Jin

Da Wu

Liu Zi Jue

Ma Wang Dui

Shi Er Duan Jin

Shi Er Fa

Yang Sheng Zhang

Yi Jin Jing

Wu Qin Xi

  انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 83

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

به مدرسه بزرگ هنرهای رزمی خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما