ووشوکاران _ مدرسه ووشو

ووشوکاران _ مدرسه ووشو

با برگزاری وبینارها و کلاس های مجازی، همچنین تهیه و تولید کلیپ های آموزشی به جهت تعالی و پیشرفت ووشو در کنار هم رشد خواهیم کرد.

نظرسنجی سایت

نظر شما در مورد این سایت چیست؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 124
  • بازدید دیروز : 98
  • بازدید کل : 69264

ورزش ووشو و تکنیک های آن


ووشو از دو واژه وو (wu) و شو (shu) تشکیل شده است.وو در زبان چینی به صورت دو نویسه zhi به معنی دست کشیدن و Ge که نوعی سلاح جنگی قدیمی است، نوشته می شود.

نویسه wu در واقع از دست کشیدن از مبارزه و صلح می گوید؛ بنابراین ووشو علاوه بر تقویت سلامت بدن یک نوع تمرین برای ذهن و توجه به ارزش های اخلاقی است.

ورزش ووشو : واژه wu پنج معنی دارد

جنگ، مبارزه، زد و خورد، تمرین و حرکات موزون.

بدن باید نیروی کافی برای تمرینات روزانه ای مانند دویدن و وزنه برداری را داشته باشد.این یک قانون نیست، اما برای ارتقاء به سطوح بالاتر تناسب اندام ملاک است.

انجام هرگونه تمرین مقابل مقاومت بیشینه بدن، قدرت بیشینه نام دارد.این سطح برای ووشوکاران بسیار حائز اهمیت است، آن ها باید بیشینه قدرت بدن خود را تا حد امکان بالا ببرند.

برای این کار ووشوکاران باید تمرینات مشخصی را در ست های مختلف انجام دهند.هر ست باید 3 تا 7 مرتبه انجام شود و سختی تمرین باید از کم به متوسط و زیاد تغییر کند.

برای افزایش قدرت بیشینه تمرین ها باید با حداکثر سرعت انجام شوند.قدرت بیشینه به سه بخش تقسیم می شود:

1- قدرت شروع:شامل پرورش عضلات برای مرحله شروع مبارزه است.

2- قدرت سرعت:شامل توانایی یک فرد در کاهش مقاومت بدن با بیشترین سرعت است.

3- سرعت قدرت:توانایی رسیدن به بیشترین مقاومت با بیشترین سرعت که با نام نیرو نیز شناخته می شود.

در ووشو برای جا به جایی صحیح، باید بدنی منعطف و قوی داشته باشید و توانایی انجام پرش، پشتک و وارو را نیز داشته باشید.

 

از ورزش ووشو چه می دانید؟

حرکاتی که یک هنرجوی مبتدی ووشو باید یاد بگیرد.

ایستادن اسب ( مابو )

این یک نوع ایستادن مبتدی است که به تعادل و انجام حرکات پیچیده دیگر کمک می کند.

 

ابتدا پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.زانوهای خود را خم کنید طوری که انگار می خواهید اسب سواری کنید.بالاتنه خود را کاملا صاف نگه دارید.

ایستادن قوسی ( گونگ بو )

در حالت لانژ روبرو بایستید، یک پا را جلوی پای دیگر در یک خط قرار دهید، پای پشتی را به آرامی وارونه کنید به طوری که انگشتان رو به بیرون قرار گیرند. هردو پاشنه باید روی زمین قرار داشته باشند.

زانوی پای جلو را 90 درجه خم کنید و پای پشتی را بکشید. بالاتنه را صاف نگه دارید و به روبرو نگاه کنید.

ایستادن راحت ( شیه بو )

پای راست را به صورت ضربدر روی پای چپ قرار دهید. روی زانوی پای چپ خود بنشینید و دقت کنید که هیچ فضای بین دو پا نباشد. سعی کنید تعادل خود را حفظ کنید.

پاشنه پای چپ را از زمین جدا کنید. بالاتنه و چانه خود را صاف نگه دارید.دست خود را مشت کنید و روی ران قرار دهید. آرنجتان را رو به داخل و مچ هایتان را رو به بالا قرار دهید.

 

پرش از پهلو

صاف بایستید و دست ها و مچ هایتان را صاف نگه دارید. آرنج هایتان را نزدیک به بدن نگه دارید. یک پا را پشت پای دیگر قرار دهید. کمی زانو بزنید تا نیروی بیشتری برای پریدن داشته باشید.پای جلویی را تکیه گاه قرار دهید و با پای پشتی تا جایی که می توانید با قدرت بپرید.

پرش تند

صاف بایستید و دست راست خود را جلو نگه دارید ،به طوری که انگشتانتان صاف باشند.دست چپ خود را گره کنید و روی ران قرار دهید به طوری که مچ هایتان رو به بالا باشند.پای چپتان را کمی جلوتر از پای راست قرار دهید و زانو پای راستتان را بالا بیاورید.

 

تالو به مجموعه تمرینات روتین (فرم) جزء ووشو اشاره دارد. روتین تالو شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌های از پیش تعیین‌شده به‌طور پیوسته است که بر اساس اصول و فلسفه‌های خاصی طراحی شده‌اند تا اصول سبکی حمله و دفاع را در خود جای دهند. اینها شامل تکنیک های دست، تکنیک های پا، پرش، جارو زدن، ایستادن و حرکت پا، گرفتن، پرتاب و کشتی، و تعادل است.

 

 به طور سنتی، روال‌های تالو برای حفظ تکنیک‌ها و تاکتیک‌های یک اصل و نسب یا سیستم خاص جمع‌آوری می‌شد و از طریق تمرین منظم به تدریج انعطاف‌پذیری، استقامت، قدرت، سرعت، تعادل و هماهنگی تمرین‌کننده را بهبود می‌بخشد و یک تاکتیک را «حک می‌کند». به تمرین‌کنندگان سفارش دهید روال های تالو شامل روال های فردی و گروهی و همچنین روال های دوئل با دو یا چند تمرین کننده است. آنها محتوای غنی و متنوعی دارند و از تکنیک های دست برهنه و همچنین تکنیک هایی که با سلاح انجام می شوند استفاده می کنند.

 

 ووشوی ورزشی از ووشوی سنتی توسعه یافته و در قالب یک ورزش مدرن در سطح المپیک با ترکیبی کامل از تمرینات باستانی و اصول ورزشی مدرن به جهان ارائه می شود. ورزشکاران برنامه های روتین (دست برهنه یا با سلاح) را بر اساس قوانین خاص انجام می دهند و نقاط قوت ورزشی خود را برجسته می کنند.

 

روتین ها توسط هیئتی از داوران ارزیابی می شوند که جنبه های مختلف یک عملکرد، یعنی کیفیت حرکات، عملکرد کلی و درجه سختی را ارزیابی می کنند و بر اساس عملکرد یک ورزشکار امتیاز می دهند. روال‌های انفرادی تالو شامل روال‌های اختیاری، روتین‌های اجباری، روتین‌های دوئل/میزبانی رقص و روتین‌های گروهی است. مسابقات تالو در یک میدان تخصصی 8 متری 14 متری برگزار می شود که از فوم با چگالی بالا پوشیده شده توسط یک فرش کم استاتیک تشکیل شده است.

 

تالو شامل الگوهای هنر رزمی و مانورهایی است که برای آنها رقبا بر اساس قوانین خاص مورد قضاوت قرار می گیرند و امتیاز می گیرند. این فرم ها شامل حرکات پایه (ایستادن، لگد، مشت، تعادل، پرش، جارو و پرتاب) بر اساس دسته بندی های کلی از سبک های هنر رزمی سنتی چینی است و می تواند برای رقابت ها تغییر کند تا نقاط قوت فرد برجسته شود. فرم های رقابتی دارای محدودیت زمانی هستند که می تواند از 1 دقیقه و 20 ثانیه برای برخی از سبک های خارجی تا بیش از پنج دقیقه برای سبک های داخلی متغیر باشد. ورزشکاران مدرن ووشو به طور فزاینده ای در حال تمرین تکنیک های هوایی مانند پرش های 540 و 720 درجه و ضربات هستند تا سختی و سبک بیشتری به فرم های خود بیافزایند.

 

 ووشو را می‌توان تقریباً در تمام فیلم‌های اکشن امروزی مشاهده کرد که توسط افرادی مانند جت لی، دانی ین و چاو یون فت و دیگران تبلیغ می‌شوند.

 

حرکات مهم در ورزش ووشو

حرکات ابتدایی در ورزش ووشو

حالت دست

در ووشو حالات مختلفی برای دست وجود دارد: قلاب کردن، کف دست ، مشت کردن

  • قلاب کردن ( گو )

تمام انگشت ها را کنار یکدیگر قرار دهید و مچ دست را رو به پایین خم کنید؛ دقت کنید که انگشتان نباید خم شوند.

  • کف دست

همه انگشتان را خم کنید و با آن ها شکل V بسازید.

  • مشت کردن ( چوان )

همه انگشتان محکم کنار هم قرار گیرند و انگشت شست به حالت ضربدر روی بقیه انگشتان.

حالت ایستادن پیش از مبارزه

پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید، بدن را صاف نگه دارید و در یک حالت عادی بایستید.

تمرین جا به جایی

باید به حالت انگشتان، ران و شانه ها دقت کنید؛ دست هایتان باید راحت جا به جا شوند.دست ها را روبروی خود قرار دهید و به صورت چپ راست و بالا پایین در یک مدار دایره ای حرکت دهید.

این تمرین ذهن و بدن را با هم آرام می کند، دست ها و پاها باید صاف باشند و هنگام حرکت دست ها باید در خلاف جهت یکدیگر حرکت کنند.با کمک انگشتان و پاشنه پا بدن را رو به جلو جا به جا کنید.همزمان که این کار را می کنید دستانتان را هم جلوی شکم، در یک مدار دایره ای بالا و پایین کنید.

  انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 49

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

به مدرسه بزرگ هنرهای رزمی خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما